REKLAMASJON & RETUR
Retur og angrerett
Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din. Angreretten gjelder selv om varene er på salg. Vedlagt alle bestillinger følger returskjema, som må benyttes. Ved retur må varen være ubrukt, merkelappene må være på og varen må sendes i retur i sin originale emballasje.
Returadresse:
Oui Clothing
Ingvald Ludvigsens Gate 24
Postboks 899
3007 DRAMMEN
Bytte
Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt hos oss fyller du ut vedlagt returskjema og returnerer varen til oss. Gi oss gjerne beskjed på kundeservice@hildesagenturer.no så snart du vet at du ønsker å bytte størrelse, slik at vi kan holde av produktet for deg.
Det går dessverre ikke an å bytte til annen vare. Ved ønske om å bytte til varer med ulik pris, ber vi deg legge inn ny bestilling på nettbutikken og vi vil refundere pengene for produktet du returnerer til oss.
Du er ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Med dette betyr det at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din. Vi anbefaler å sende med sporing slik at du er forsikret.
Kan jeg bytte til en annen vare?
Hvis du ønsker å bytte til en annen vare returnerer du bestillingen tilbake til oss sammen med vedlagt returskjema og får pengene tilbake. Legg så inn en ny bestilling i nettbutikken på varene du ønsker.
Kan jeg bytte størrelse?
Ja, det er ikke noe problem å bytte størrelse så lenge vi har igjen på lager. Ta kontakt med kunderservice (kundeservice@hildesagenturer.no), slik at vi får holdt av din vare, og returner produktet til oss med vedlagt returskjema. Du vil motta mail fra oss med det samme vi har behandlet din retur og varen er sendt på nytt.
Koster det noe å gjøre en retur?
Du selv dekker hele returkostnaden, du vil bli tilbakebetalt når varen/bestillingen ankommer oss.
Kan jeg returnere en salgsvare?
Ja, angreretten gjelder uavhengig om det er en salgsvare eller ikke.
Har dere mottatt min retur?
Du mottar en bekreftelse på e-post med det samme vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at det kan ta opptil 14 dager for oss å motta og behandle en retur.
Når får jeg tilbakebetalingen min?
Du får alltid en bekreftelse fra oss på at din retur er behandlet innen 14 dager etter at varen har blitt returnert. Hvis du hever hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 4-10 virkedager.
Ved kortbetaling vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet når du la inn bestillingen. Transaksjonen skjer gjennom Paymill, og du kan forvente at det tar mellom 4-10 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort.
Dersom du har benyttet faktura og leverer tilbake alt, eller deler av din ordre oppdaterer vi fakturaen din så fort vi har mottatt din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna kontakte deg for å få kontonummer slik at de kan tilbakebetale restbeløpet, denne prosessen kan også skje automatisk.
Jeg har returnert mine varer. Hva skal jeg betale?
Når din retur er registrert hos oss, skal du selvfølgelig ikke betale for varene du har returnert. Du må kun betale de varene du har beholdt, samt returporto.
Reklamasjon
Hvis det er en feil med varen har du reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/ eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil.
Ved reklamasjon sender du mail til kundeservice slik at vi kan sende deg reklamasjonsskjema. Vi dekker returkostnadene ved reklamasjoner.